Sunday 19 May 2013

MuZiuM KoTa KaYaNg


Muzium Kota Kayang terletak bersekitaran Bukit Kayang, Bukit Lambong Panah, Bukit Jagat Hutang, Bukit Wai dan Bukit Menara dalam Mukim Kayang iaitu berhampiran terusan buatan manusia yang tertua Semenanjung. Kalau nak tau sejarah kota kayang ni, kena la mai sini melawat.




Lebih kurang 15 minit saja dari bandar Kangar ke Muzium Kayang..




Tu diaa.. sampai dah muzium kota kayang..






Aik? Tiba-tiba sesat kat situ lak kan.. hehe :P




Ni bahagian depan muzium..





Nak masuk kt dalam ni percuma ja.. Boleh tgk papan ni kalau x tau.

Ada banyak bahagian dalm muzium ni. Ada galeri sejarah, galeri arkeologi, galeri senjata, galeri diraja, galeri kebudayaan, perpustakaan, telaga diraja dan banyak lagi.



Ni gambaq aku, mak aku n kawan aku, Sihar.. 
Masa ni bawak Sihar jalan2, tp x banyak pun gambaq kat sini.. huhu

Haa.. amacam.. ada rasa teringin nak mai sini dak? huhu.. ada banyak lagi tempat yang best kt Perlis ni yang aku nak cerita.Dont forget to read my next entry k! ---->haa.. amek kauu.. sekali aku speaking daa... terbelit lidah..hahahaa..

Jumpa lagi semua..!!! 

1 comment:

  1. The world-famous TOTO "treme" bracelet is a tiny, compacted
    TOTO's titanium bolts TOTO "treme" bracelet is a tiny, titanium steel compacted, compacted, is titanium lighter than aluminum and removable TOTO everquest titanium bracelet for a limited-edition edition. Its simple titanium apple watch band shape,

    ReplyDelete